СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КОМПАНІЇ
Ключові слова:
соціальна відповідальність, конкурентоспроможність, репутація компанії, стратегія, сталий розвиток, інноваціїАнотація
Наукова стаття присвячена вивченню впливу соціальної відповідальності (КСВ) на конкурентоспроможність підприємств. Дослідження конкурентоспроможності підприємств та їхньої продукції є предметом уваги провідних вчених як і за кордоном, так і в Україні. Однак, в умовах сучасного економічного середовища, досягається вдосконалення конкурентоспроможності через впровадження принципів корпоративної соціальної відповідальності. Слідуючи принципам соціальної відповідальності, бізнес забезпечує сталий розвиток, бере на себе відповідальність вирішення соціальних проблем, полегшуючи навантаження на відповідні державні органи, налагоджує взаємовідносини з потенційними споживачами товарів та послуг. В результаті такої взаємодії всі отримують бажане: люди – покращення якості життя, держава – зменшення проблем, а значить більш стабільна ситуація в країні, для компанії – це позитивна репутація, що дає надійних партнерів, збільшення прибутку, сприяння з боку держави та певну владу над важливими процесами в країні.
За кордоном така практика вже закріплена на законодавчому рівні і є скоріше правилом, аніж винятком. Компанії ставлять собі за мету не просто отримання прибутку, а своєчасне реагування на потреби громадян, партнерів та навколишнього середовища.
Здійснюючи аналіз теоретичних аспектів соціальної відповідальності та її взаємозв’язку з конкурентоспроможністю, стаття розглядає роль КСВ у формуванні позитивного іміджу компанії та залученні та утриманні клієнтської бази. Досліджуються стратегії впровадження соціально відповідального управління та взаємодії керівництва та співробітників у цьому процесі. Дослідження спрямовне на поглиблення розуміння ролі соціальної відповідальності в сучасному бізнес-середовищі та її вплив на конкурентоспроможність компаній.