КЛАСИФІКАЦІЯ АНАЛІТИЧНИХ МЕТОДІВ ОПТИМІЗАЦІЇ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ ПІДПРИЄМСТВ
Ключові слова:
бізнес-процес, оптимізація, класифікація, аналітичні методи, цифрові технологіїАнотація
Швидкий прогрес та цифрові технологій все активніше втілюються у всі аспекти економічної діяльності компаній. Це ставить перед їх керівниками завдання інвестувати в оновлення технологій та перехід на цифрові платформи для підтримання конкурентоздатності й ефективності на ринку, що, в свою чергу, мусить опановувати нові методи оптимізації бізнес процесів. Для полегшення орієнтації у великій кількості існуючих на сьогоднішній день методів існують різні підходи до їх класифікації.
У статті проаналізовано існуючі класифікації методів оптимізації бізнес-процесів, а також зокрема, класифікація, в залежності від підходу обґрунтування їх удосконалення, як одного з багатьох підходів до класифікації.
Проведене дослідження спрямоване на систематизацію саме аналітичних методів оптимізації бізнес-процесів з огляду на їхню критичну важливість у сучасному динамічному бізнес-середовищі. Аналітичні методи надають можливість детально аналізувати, вдосконалювати та управляти бізнес-процесами, допомагаючи виявляти проблеми та скорочувати витрати. Сукупність аналітичних методів, що використовуються для оптимізації бізнес процесів, класифіковано за їх основними функціями і призначенням на дев’ять видів, кожен з яких має свої унікальні переваги і використовується для вирішення конкретних завдань. Розширення та оновлення аналітичних методів забезпечує гнучкість та адаптивність компаній, дозволяє їм реагувати на зміни ринку та впроваджувати інновації.