ФОРМУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ПІДПРИЄМСТВ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ПРОЦЕС ІНТЕЛЕКТУАЛІЗАЦІЇ
Ключові слова:
корпоративна культура, інтелектуалізація, інтелектуальний потенціал, механізм формування, підприємствоАнотація
У статті проведено аналіз сутності поняття «корпоративна культура», який дозволив сформувати авторське бачення даної дефініції, що на відміну від існуючих враховує мету створення сприятливого клімату для активного розвитку інтелектуального потенціалу працівників та підвищення рівня конкурентоспроможності. Досліджено компоненти механізму формування корпоративної культури підприємств та їх вплив на процес інтелектуалізації за рахунок дворівневого підходу до формування ефективної корпоративної культури на підприємстві, яка впливає на активний розвиток процесу інтелектуального потенціалу з подальшим впровадженням інноваційно-креативних технологій та неефективної корпоративної культури, що спричиняє відсутність умов для розвитку процесу інтелектуального потенціалу, як наслідок відбувається використання застарілих технологій в діяльності підприємства.
Розглянуто основні компоненти корпоративної культури, такі як цінності, норми, традиції, комунікації та керівництво, які сприяють створенню сприятливого середовища для розвитку інтелектуального потенціалу працівників. Використано системний підхід для аналізу впливу корпоративної культури на ефективність управління знаннями та інноваційної діяльності.
Підкреслено, що для стимулювання процесу інтелектуалізації на підприємствах важливим є вдосконалення механізмів формування корпоративної культури. Запропоновано рекомендації щодо застосування науково-практичного підходу до отримання потенціального ефекту від розвитку процесу інтелектуалізації на підприємствах на основі удосконаленої корпоративної культури.