ВАЖЛИВІСТЬ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ПІДПРИЄМСТВАХ: УПРАВЛІНСЬКИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • Людмила Баценко Сумський національний аграрний університет
  • Роман Галенін Міжнародний європейський університет
  • Олег Шелудько Сумський національний аграрний університет

Ключові слова:

менеджмент, маркетингова діяльність, управління та адміністрування маркетинговою діяльністю, взаємозв'язки між функціями підприємства, маркетинговий план, маркетингові заходи, оцінка маркетингових функцій

Анотація

Стаття присвячена важливості маркетингової діяльності на підприємстві з точки зору керівників вищої та середньої ланки. Одним із чинників, який забезпечує ефективне функціонування підприємств є його управління маркетинговою діяльністю, а також розуміння того, що маркетинг відіграє ключову роль у досягненні величезного успіху бізнесу. Виділені основні етапи маркетингового плану та конкретні маркетингові заходи, що дозволять підприємству ефективно налогодити маркетингову діяльність щодо досягнення цілей. Розроблена модель дослідження маркетингових заходів, що включає три характеристики підприємства: його тип, розмір (кількість працівників) і основний вид діяльності (виробництво). За оцінками керівників вищої та середньої ланки було встановлено, що функція маркетингу управління цінами була менш важливою, ніж маркетингове планування та управління продуктом. Комунікація була оцінена як менш важлива, ніж управління продуктом.

Оцінки важливості деяких маркетингових заходів також відрізнялися залежно від розміру підприємства, менеджери невеликих підприємств (до 50 співробітників) оцінили маркетингове планування та маркетингові дослідження як менш важливі для них, ніж керівники великих підприємств. Керівництво підприємства, яке базує свою основну стратегію на ціні, вказали на більшу важливість управління цінами, ніж інші підприємства.

Оцінка важливості маркетингової діяльності також змінювалася в залежності від наявності на підприємстві відділу маркетингу. Керівники підприємств, які мали відділ маркетингу, оцінювали важливість майже всіх маркетингових заходів вище, ніж це робили менеджери підприємств, які не мали окремого відділу маркетингу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-23